ویژگی های سانتریفیوژ

کاربرد سانتریفیوژ

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

ویژگی های سانتریفیوژ

۶ بازديد
نیروی سانتریفیوژ (اندازه گیری شده به عنوان XG، گرانش) برای افزایش این میزان حل و فصل بسته به چرخش برای ایجاد نیروی گریز از مرکز، که باعث تسریع جداسازی مایع از جامدات می شود، استفاده می شود. نیروی گریز از مرکز باعث می شود فاز جامد از طریق فاز مایع در یک خط مستقیم و دور از مرکز چرخش حرکت کند. خصوصیات فاز جامد مانند چگالی ذرات، اندازه، شکل، شکل و سازگاری و سرعت چرخش برای محفظه سانتریفیوژ آزمایشگاهی (یک سبد یا کاسه، بسته به نوع سانتریفیوژ) یک قطر داده شده نیز تاثیر می گذارد که فاز جامد به سرعت حرکت می کند از مرکز چرخش. سرعت چرخش بالاتر، نیروی G بالاتر بر روی فاز جامد قرار دارد و سریع تر جامدات جامد تجمع می یابد
سانتریفیوژهای آزمایشگاهی آماده سازی برای جداسازی ذرات خاص استفاده می شود. این طبقه بندی به دو نوع تقسیم می شود: دیفرانسیل و تراکم. سانتریفیوژ های دیفرانسیل برای جدا کردن ذرات از یک محیط مایع یا جدا کردن ذرات توده های مختلف به بخش های جداگانه ای از سوپرناتانت استفاده می شود. فروش سانتریفیوژ های تراکم با چرخاندن دو مایعات از تراکم های مختلف در یک کانتینر چرخشی یا روتور با مایع سنگین تر به داخل دیواره در داخل روتور کار می کنند، در حالی که مایع فندک به سمت مرکز روتور مجبور می شود.
سانتریفیوژهای آزمایشگاهی تحلیلی خواص فیزیکی ذرات را اندازه گیری می کنند، مانند ضریب رسوب یا وزن مولکولی. روش های بهینه در سانتریفیوژ فوق العاده تحلیلی استفاده می شود. مولکول ها توسط سیستم نوری در طی سانتریفیوژ مشاهده می شوند تا بتوانند مشاهدات ماکرومولکول ها را در محلول به عنوان آنها در زمینه گرانشی حرکت می کنند. نمونه ها در سلول ها سانتریفیوژ شده اند (لوله های با پنجره های کوارتز) دارای پنجره هایی هستند که به موازات چرخش سر روتور می رسند. همانطور که روتور تبدیل می شود، تصاویری از سلول (پروتئین) توسط یک سیستم نوری به فیلم یا رایانه پیش بینی می شود.
https://centrifuge2021.blogiran.net/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.